Språkresa i Bournemouth

Nu tänker jag ta förnuftet till fånga och skriva ett inlägg om hur jag hade det på språkresan... (Bättre sent än aldrig?)
Första dagen var lite konstig eftersom att det var en resa-dag så att säga... Vi transporterades hela dagen och jag kom inte fram till min värdfamilj förens sent på kvällen. Då hälsade jag på dom (awkwarrd stämming yes) och sen visa dom mej till mitt rum som jag delade med en spansk tjej. Hon var väldigt snäll faktiskt jag blev bara lite chockad när jag träffade henne för i Spanien hälsar man tydligen på varanndra genom att pussa på kinden (VARFÖR HAR INGEN LÄRT MEJ DET?!) så ja det var väldigt pinsamt kan jag säga eftersom att jag inte var med på noterna alls... Sen efter några dagar hittade jag mitt gäng (svenskar ftw) som bestod av Hanna, Valeria och Ludvig :) Allt jag kan säga är att vi har dom roligaste minnena tillsammans ^^
Som tex när en smått full engelsk dude kom fram och snacka med oss bara för att NÅGON upprepade vad han sa när han råka snubbla (upsi daisy)... Eller alla mina och Hannas randoma stunder tillsammans, som på buss stationen oh god...
Hos värdfamiljen i alla fall (dags för en text om mat) så fick jag på morgonen rostat bröd med pålägg som nutella, jordnötssmör eller marmelad, och som ett körsbär på toppen fick jag även mjölk och flingor som tex. Cocopops, andra chokladflingor eller frostis :3 Så det var inte ett bantningsläger direkt...^^
Till lunch fick jag dock två små mackor, en frukt (som alltid blev smörig pga mackorna), en ''festis'' och en liten chips påse :P
Till middag var det dock samma sak som vi äter här hemma i Sverige, men grejen med min familj var att dom var väldigt religiösa så en dag när dom åt med oss så sa dom ''Vi brukar be en bordsbön innan vi äter'' och jag höll på att dö av garv!
Skolan var däremot inte den bästa eftersom att vi hamnade på en skola med barn som hade problem där hemma så det vi möts av är ungar som bankar huvudena mot fönstret och pekar fuck you :')
DET FINNS SÅ MÅNGA MINNEN så det är svårt att få ner allt här men jag rekomenderar verkligen att åka på språkresa det är helt fantastiskt! :D
 

Vi hade två utflykter till London :)


Big Ben :)

 
*serious face*


Chillade lite i en park :)



Meet the gang on a boat trip... Valeria agerade dock fotograf ^^ Den här bilden är priceless...
At the square (mötesplatsen) i Bournemouth :3

The Amazing Hanna! WOOOHOOO :3

Jag lovar er... Detta är den godaste mackan någonsin... Köpt på underbara Costa :')
 
Det var min språkresa ''kortfattat'' hoppas ni tog er igenom hela texten :3
 
 
KramKram
 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Gud vad kul att åka på språkresa, blev sugen nu! :3

2012-09-22 @ 15:29:59
URL: http://drpdead.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0