Bra och dåliga saker med att vara sjuk!

Jag tänkte igenom lite med vad som är bra och dåligt med att vara sjuk, först så kom jag typ inte på några bra saker. Det är knappt så jag gör det nu heller, men jag ska försöka lite.

Posetivt:

# Man får vara hemma från skolan, ibland är det skönt om man inte är så sjuk så man inte orkar lyfta ett finger.

# Väldigt mycket data och TV tid får man :)

# Ooops sorry jag har varit sjuk jag visste inte att vi hade prov idag. Alltid en bra ursäkt ;)


Negativt:

# Man missar sjukt mycket i skolan när man är borta, i alla fall om man går i högstadiet.

# Om man är förkyld så vill man bara kasta bort sin näsa och bränna upp den, det är i alla fall alltid mina tankar -.-

# Man får nästan ingen plugg tid när man är sjuk eftersom allt man orkar göra är att ligga still..

# Jag får ont i hela kroppen i stort sätt. Öm kanske är en bättre beskrivning, det är så obehagligt i bland att jag knappt kan borsta håret.

# Om man har feber så är man kallsvettig hela tiden, ena stunden fryser man och det känns som att man bor på Nordpolen och ena stunden känns det som att någon gör soppa på en -.-'


Gizmo behöver nog inte oroa sig över att bli sjuk, vi behandlar honom som en gud i stort sätt hela tiden. Jag brukar bära runt på honom i olika saker, så som korgar, ikea kassar och ryggsäckar ;)












KramKram

Kommentarer
Postat av: amanda

sv: ja awesome! kom fram till mig och hälsa när du ser mig :D

2011-12-06 @ 20:47:20
URL: http://liindstrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0