Ivarsudde - Dag 1, 2 och 3

Dag 1: Kom vi dit, så hände det inte så mycket mer än att vi packade upp, fick våra rum, pratade regler, brandövningar, invignings grej och till sist bada bastu.
Den där invignings grejen var väldigt pinsam. För dom hade fixat en ''tron'' där dom drog upp alla barnen (förutom dom som sten vägra) och där ställde dom en fråga till var och en. Och när det var min tur att gå upp så råkade jag ha mina solglasögon på mig så då frågade dom:
''Dom där solglasögonen är väldigt snygga, vad kostade dom?''
''50 spänn''
Wooooow så cooolt! Eller hur? Hmf..
Dag 2: Då väckte dom oss med julsånger, som då råkade hoppa in i min dröm. Roligt va? Så rätt var det var så började dom sjunga i min dröm. Inte kul.. Då var lösenordet självklart Chrismaspower xD
Sen till frukost fick vi gott nybakt bröd. MUMS, fortfarande varmt. Sen lekte vi några andra lekar och avslutade dagen med att bada bastu.
Dag 3: Då skulle vi plötsligt ut och hajka, I know väldigt tidigt om du frågar mig. Men vi hade inte moder natur på vår sida så de t började spö regna. Så jag och Sophie plus några andra kutar in i skogen och försöker skydda oss mot regnet. Det hela slutar med att jag och Sophie står under ett träd själva med typ 4 pack påsar. Och till råga på allt så var vi kissnödiga. Inte så rolig situation. Så ledarna var snälla mot oss och vi slapp vara kvar och hajka. Och jag lärde mig en värdefull läxa. *Om man ska ut på hajk, välj INTE tygskor*



Nån dag så körde vi såpa bandy, men ja va inte med :P

Hajken, väldigt vackert men blött :)

Solnedgång...





KramKram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0